Auto-Moto - Peugeot idzie na cało?ć - 908 RC

Mr.Kamil - 16 Październik 2006, 10:59
Temat postu: Peugeot idzie na cało?ć - 908 RC
Peugeot idzie na cało?ć - 908 RC

Peugeot słynie z szokuj?cych, spektakularnych i elektryzuj?cych prototypów. Ale tak daleko Francuzi się jeszcze nie posunęli. We wrze?niu na salonie paryskim firma zaprezentuje limuzynę z centralnie umieszczonym mocarnym Dieslem.
Peugeot 908 RC jest powalaj?cy. Ostre linie, zdumiewaj?ce płaszczyzny, fantastyczne detale i olbrzymie rozmiary (ponad 5 metrów długo?ci i tylko 1,37 metra wysoko?ci) sprawiaj?, że najzwyczajniej w ?wiecie kopary opadaj?. Mało które auto sprawia, że czujesz się jak dziecko, serce zaczyna bić szybciej, a ręce s? podejrzanie wilgotne. A 908 RC robi to mimochodem. Ot tak sobie.

Warto zwrócić uwag? na ewolucję firmowej twarzy Peugeota. Najpierw były nie?miałe, nieco wstydliwe u?mieszki nisko na zderzaku. Potem przyszedł czas na rozdziawione oblicze modelu 407 (na marginesie - zawieszenie w 908 RC pochodzi wła?nie z tego modelu). W koncepcyjnym 907 na dziurę w zderzaku zaczęło minimalnie zachodzić wybrzuszenie na masce. Zaraz potem trafiło do produkcji seryjnej (207). A teraz? Znak firmowy Peugeota bezceremonialne "spływa" na wielki u?miech auta. I dobrze. Takie rozwi?zanie łamie ogrom i nico?ć peugeotowskich wlotów i nie pozostawia żadnych w?tpliwo?ci, że mamy do czynienia z lwem.

Nadwozie zbudowano z aluminium i karbonu. Zgrabny tył skrywa wysuwany spojler. Podłoga jest płaska jak stół, natomiast artystycznie wykonany dyfuzor pomaga autu utrzymać stabilno?ć przy wyższych prędko?ciach. Ale o tym póĽniej.

Wewn?trz konstruktorzy postawili na cztery osobne fotele. Wyposażenie jest kompletne (m.in. wysokiej klasy sprzęt graj?cy, nawigacja, 4-strefowa klima). Materiały s? z najwyższej półki - dominuj? aluminium, skóra, drewno, chrom. Wszystko przyprawione najnowocze?niejsz? technologi?. Gadżetami na pokładzie można sterować za pomoc? Man/Maschine Interface (dostępny dla każdego pasażera) oraz dotykowego ekranu. Wyposażenie obejmuje również mnóstwo naturalnego ?wiatła. To efekt 3 metrów kwadratowych przeszklonych powierzchni. Przednia szyba jest fajnie wygięta, prawda? Bagażniki w 908 RC s? dwa - ten z przodu ma pojemno?ć 220, drugi z tyłu 300 litrów.

Najlepsze dopiero przed nami. 908 RC jest 4-drzwiow? limuzyn?, co jednak nie przeszkadza jej, aby była zbudowana jak auto wyczynowe. Silnik umieszczono poprzecznie za tylnymi siedzeniami. Centralne położenie motoru to chleb powszedni w superautach, ale nie w limuzynach. A silnik sam w sobie też jest nie byle jaki.

908 RC wyposażono w 5,5-litrowego Diesla V12 HDI o mocy ponad 700 KM. Ale taka moc to nic. Lepszy jest moment obrotowy - 1200 Nm! Wystarczyłoby na wystrzelenie promu kosmicznego poza granice układu słonecznego. Motor sprzężony jest z 6-biegow? skrzyni? sekwencyjn? i rozpędza auto do ponad 300 km/h. Warto wspomnieć, że tego silnika Peugeot używa w wy?cigach Le Mans. I warto jeszcze napomkn?ć, że cylindry odchylone s? od siebie pod k?tem 100 stopni, co czyni cał? jednostkę stosunkowo niewielk? i pozwala znacz?co obniżyć ?rodek ciężko?ci. Dwa filtry cz?stek stałych zamykaj? usta ludziom z Greenpeace.

Oczywi?cie, 908 RC nie anonsuje bezpo?rednio następcy 607. Ale może chociaż trochę splendoru, charakteru i czynnika X z tego prototypu trafi do przyszłej flagowej limuzyny Peugeota? Oby.









I co powiecie na autko???????????????????????????



?ródło:www.autogaleria.pl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group