Auto-Moto - Diabelskie Sztuczki Nowego Mustanga

BaD_ToMi - 21 Luty 2006, 18:06
Temat postu: Diabelskie Sztuczki Nowego Mustanga

Jack Roush to jedna z najbardziej znanych postaci w amerykańskim sporcie samochodowym, były inżynier Forda, kierowc? w wy?cigach NASCAR, IMSA, Trans Am i na ćwierć mili, a obecnie szef jednej z największych w Ameryce firm tuningowych - Roush Performance. Firma Jack`a zajmuje się oczywi?cie modyfikacjami samochodów koncernu Forda.


Lwi? czę?ć aut, które przerabia Jack Roush stanowi? Mustangi.

Mustang, już gdy opuszcza bramy fabryki jest pięknym samochodem, jednak s? ludzie, dla których seryjny wygl?d jest niewystarczaj?cy. Wła?nie dla nich w Roush Performance przygotowało alternatywę w postaci całego bodykitu, na który składa się: zderzak przedni, tylny, progi, oraz spoiler. Można też zażyczyć sobie wlot na masce, doprowadzaj?cy zimne powietrze do silnika.









na pokuszenie

W Roush Performance przygotowano 3 pakiety do Mustanga poprawiaj?ce wygl?d i osi?gi samochodu. Klient w zależno?ci od zasobno?ci portfela oraz preferencji może zdecydować się na jeden z nich. W skład pierwszego o nazwie Sport wchodzi wspomniany wcze?niej bodykit oraz kompletny wydech, od kolektorów wydechowych aż po końcówki wydechu "uwalniaj?cy" z silnika pare dodatkowych koni. Oprócz tego montowane s? lampy przeciwmgielne a cały samochód jest oznaczony odpowiednimi emblematami, ?wiadcz?cymi o tym, że nie jest to zwykły Mustang. Na li?cie wyposażenia dodatkowego znajduje się wiele akcesoriów takich jak nakładki na pedały z logo Roush, zestaw białych wskaĽników czy dĽwignia zmiany biegów z aluminium, można także zamówić sportowe skórzane siedzenia. Oczywi?cie s? też dostępne modyfikacje silnika. Za pakiet sport należy zapłacić ok. 6000 dolarów.


Je?li komu? nie wystarcza opcja Sport może zdecydować się na pakiet Stage 1, który oprócz tego, co w pakiecie Sport dodatkowo posiada specjalne, wyprodukowane przez Roush`a 18-calowe alufelgi instalowane wraz ze sportowymi oponami. Trzeba przyznać, że po takiej kuracji wygl?d Mustanga staje się jeszcze bardziej agresywny, a nowe spojlery nie psuj? linii auta. Stage 1 kosztuje w okolicach 9000 dolarów.

Jest jeszcze dostępny pakiet Stage 2 poszerzaj?cy poprzednie oferty o modyfikację zawieszenia (lepsze amortyzatory, sprężyny oraz stabilizatory). Wszystko to za cenę 11245 dolarów.




Je?li przerabiany Mustang posiada mocniejsz? od automatycznej, manualn? skrzynię biegów Roush oferuje zestaw Roushcharger ze sprężark? mechaniczn? typu Roots podnosz?cy moc z fabrycznych 300 km do ok. 415 km i moment obrotowy z fabrycznych 434 Nm do 522 Nm. Sercem zestawu jest sprężarka Eaton M90 zapewniaj?ca doładowanie wynosz?ce 5 psi, w skład zestawu wchodzi także komputer typu stand alone konieczny do sterowania doładowanym silnikiem.




brutalne maniery

Klienci mog? również zdecydować się na wymianę silnika na mocniejszy. Tutaj Roush oferuje szerok? gamę dostępnych motorów. Ofertę otwiera silnik 327AL o pojemno?ci 327 cali3 (ok. 5,3 litra) z moc? 410 km i momentem obrotowym 529 Nm. Następny w kolejno?ci jest 327R, czyli mocniejsza odmiana silnika 327, która uzyskuje moc 415 km i identyczny moment obrotowy wynosz?cy 529 Nm, a kute komponenty zapewniaj? trwało?ć i żywotno?ć tego silnika.

Dalsze propozycje to silniki 342AL i 342R oba o pojemno?ci 342 cali3 (5,6 litra), pierwszy o mocy 430 km i momencie obrotowym 563 Nm, a drugi z moc? 450 km i momentem 569 Nm. Silnik 402R o pojemno?ci 402 cali3 (6,6 litra) to już prawdziwy potwór dysponuj?cy moc? 515 km i momentem obrotowym wynosz?cym 678 Nm.
Kliknij / INTERIA.PL
Dla prawdziwych koneserów Roush przygotował silniki 402IR oraz 427R. Pierwszy z nich - 402IR to wersja silnika 402R z wtryskiem wielopunktowym zamiast gaĽnika, oraz ze specjalnym kolektorem dolotowym posiadaj?cym indywidualn? przepustnicę oraz dolot powietrza dla każdego cylindra.

Wygl?d tego silnika jest oszałamiaj?cy i przywodzi na my?l czasy klasycznych samochodów wy?cigowych jak chociażby legendarne Ferrari 250 GTO. Silnik 427R to siedmiolitrowa bestia, która oddaje do dyspozycji kierowcy 550 km i zawrotny moment obrotowy wynosz?cy 725 Nm. Brutalne "maniery" tego silnika powoduj?, że znajduje zastosowanie raczej w wy?cigach na ćwierć mili, niż w samochodach poruszaj?cych się po drogach publicznych.



Co roku Roush Performance przerabia setki Mustangów. Firma Jack`a Rousha obok takich ikon jak Saleen czy Steeda jest jednym z najbardziej uznanych tunerów, do?wiadczenie płyn?ce z lat spędzonych na doskonaleniu samochodów wy?cigowych procentuje rozwi?zaniami znajduj?cymi zastosowanie w Mustangach jeżdż?cych na ulicach.



:padam: :przestraszony: :mad: :hyhy: :super: :ok: :hyhy: :zdziwko: :przestraszony: :luka: :mad:

Nobody - 26 Luty 2006, 00:24

Od zdjęci nie mogłem oderwać poprostu oczu, samochów wizualnie jest cudowny. Jego osi?gni nie pozozostawiaj?,żadnych zasztrerzeń no może jedno za co kupić paliwo którego litrami trzeba było by tam wlewać :D 415 kkoników jest ok, chcociaz po mustangu spodziewał bym się koło 600 :)
jelOnek - 26 Luty 2006, 07:03

Jakby miał 600KM to uznałbym go za jedno z lepszych aut pod względem silnika.
Wizualnie fantastyczny, można nacieszyć oko :)
Oststnio na Discavery była emisja programu, wła?nie o przebudowie Mustanga i musze naipsać, że to auto jest idealne do tuningu wizualnego oraz tuningu silnika :) .

Nobody jakby? brał udział w aferze paliwowej to nie miał by? problemu z benzyn? do tego statku" :D

Neo - 28 Marzec 2006, 21:43

Wiecie co tak patrze i patrze na te fotki i doslownie dał bym sobie uci?ć reke,ze ostatnia fotka to tył Lamborgini Diablo :] Tak to cała sylwetka Mustanga wyglada bardzo dziko... Wreszcie sk?d? t? nazwe otrzymał. Kto by nie chciał mieć do dyspozycji 550 km/h . ale raczej i tak sie z tego u nas nie skorzysta chyba,ze z przepa?ci.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group