Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 
Portal Portal   Regulamin  Pomoc FAQ  Szukaj Szukaj  Grupy Grupy  Foto Galeria Foto Galeria  Profil Profil  Uœmieszki Usmieszki 
 


Poprzedni temat :: Następny temat
Visual Tuning
Autor Wiadomość
Neo 



Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2005
Posty: 2472
Skąd: Piotrków Tryb.
  Wysłany: 9 Październik 2005, 15:04   Visual Tuning

Witam,

Ostatnio można zobaczyć modę tuningowania samochodów która przyszła do na z Ameryki. Wielu fanów tuningu zaczyna między innymi od alufelg i zmiany opon.

Przedstawię za i przeciw zmiany opon na większe

+Zalety:

+ Lepsza przyczepno?ć na suchym a co za tym idzie lepsze pokonywanie zakrętów !

+Lepsze prowadzenie auta po trasie - płynne zmiany pasów ruchu bez efektu "bujania"

- Wady:

- Gorsza przyczepno?ć na mokrym

- Nieznacznie słabsze przy?pieszenie ( szersze opony , większy opór )

- Większa utrata komfortu

- Możliwe zwiększenie zużycia paliwa (nawet o kilka litrów na 100 km )

Teraz kilka słów o felgach

Aluminiowe felgi s? podstaw? tuningu. Nic nie zmienia tak wygl?du jak gustownie dobrane felgi ze stopów metali lekkich. W zależno?ci od koncepcji i samochodu używa się felg o małej ?rednicy lub o kilka rozmiarów większych w porównaniu do seryjnych odpowiedników. Do pięknych felg dobiera się odpowiednie opony, oczywi?cie niskoprofilowe. W?ród wszystkich alufelg stosowanych do tuningu osobn? grupę stanowi? felgi skręcane. Składaj?ce się z dwóch lub trzech czę?ci, stanowi? dumę każdego renomowanego producenta felg. Należ? one bowiem do elity w?ród całego ogromnego ?wiata obręczy aluminiowych. Wywodz? się jak wiele innych akcesorii tuningowych wprost ze ?wiata sportów samochodowych. Wła?nie w sporcie często potrzebne s? felgi, których kształt lub rozmiar uniemożliwia ich wytworzenie jako jednoczę?ciowe. Jedyn? metod? na powstanie zaprojektowanej obręczy pozostaje wtedy odlanie lub wykucie osobno ramion i obręczy. Montaż dwóch elementów możliwy jest dzięki ?rubom, którymi to skręca się oba elementy.
Podobn? metodę stosuje się w przypadku obręczy wytwarzanych na potrzeby rynku tuningowego. Ramiona odlewa się lub wykuwa, a następnie przy pomocy kilkudziesięciu tytanowych ?rubek przykręca się do obręczy. Każda felga skręcana jest ręcznie. Wła?nie taka technologia sprawia, że mamy gwarancję prawidłowego montażu. Wymaga to jednak ogromnej precyzji od osoby skręcaj?cej felgę, a także wielokrotnego sprawdzania na specjalnym przyrz?dzie, czy czę?ć ?rodkowa jest zamocowana centralnie. Jeżeli co? się nie zgadza, felga zostaje rozkręcona a cały proces rozpoczyna się od nowa.
Ręczna produkcja po czę?ci tłumaczy wysok? cenę zakupu felgi skręcanej, która często przekracza dwukrotnie koszt zakupu odpowiednika odlanego jako jednoczę?ciowa felga. Inn? przyczyn? wysokich cen s? rozmiary, w których wytwarza się te elitarne obręcze. Najmniejsze z nich maj? ?rednicę 17 cali. Spowodowane jest to nie tylko budow? ekskluzywnych felg w prestiżowych rozmiarach, ale także wymogami konstrukcyjnymi. Miejsca w których ł?czy się poszczególne elementy obręczy musz? być odpowiednio wzmocnione, a więc s? grubsze i zmniejszaj? nieco ?rednicę wewnętrzn? felgi. Dlatego skręcana obręcz o ?rednicy zewnętrznej 17 cali ma ?rednicę wewnętrzn? zbliżon? do jednoczę?ciowej felgi o ?rednicy 16 cali. W wielu luksusowych b?dĽ sportowych samochodach, gdzie montuje się ze względu na duż? ?rednicę tarcz hamulcowych felgi o ?rednicy 16 cali, gdy zdecydujemy się na zakup obręczy skręcanych, musz? mieć one ?rednicę minimum 17 cali.
Chęć upodabniania tańszych jednoczę?ciowych felg do prestiżowych obręczy skręcanych, powoduje, że często spotyka się łebki ?rubek używane jako element stylistyczny. Wytrawni znawcy szybko spostrzeg?, że jest to tylko mistyfikacja. Prawdziwe skręcane obręcze maj? swój niepowtarzalny urok i styl, a prestiż wynikaj?cy z ich posiadania jest naprawdę ogromny. Warto zapłacić wysok? cenę i wej?ć do klubu posiadaczy elitarnych obręczy.

Następnym chętnie stosowanym elementem tuningowym jest wydech

Układ wydechowy służy do opróżnienia cylindra ze spalin pozostałych po suwie pracy. W skład przeciętnego układu wydechowego wchodzi: kolektor wydechowy, rura wydechowa i występuj?ce w samochodach turystycznych katalizator oraz tłumik lub czę?ciej 2-3 tłumiki.



Praca układu wydechowego rozpoczyna się dla każdego cylindra pod koniec suwu pracy, gdy otwiera się zawór wydechowy. W celu zapewnienia maksymalnej sprawno?ci silnika zawór wydechowy otwiera się stosunkowo wcze?nie, na 50-80° przez osi?gnięciem przez tłok DMP. Fakt, że tłok nie wypycha spalin, gdyż porusza się jeszcze w dół, nie ogranicza wypływu spalin, gdyż maj? one w tym momencie ci?nienie kilku barów. To wła?nie wtedy gwałtowny wypływ spalin powoduje charakterystyczny huk, który w seryjnym samochodzie musi być wytłumiony.
Sprawno?ć pracy układu wydechowego decyduje przede wszystkim o dokładnym opróżnieniu cylindrów z gazów spalinowych, ale nie tylko. W silnikach wyczynowych wyposażonych w wałki rozrz?du o dłuższych czasach otwarcia impuls powstały w rurze wydechowej zapocz?tkowuje suw ssania.
Zjawiska falowe w rurze wydechowej. Ponieważ wypływ gazów spalinowych odbywa się cyklicznie, w rytm poszczególnych suwów wydechu cylindrów, a energia spalin przemieszczaj?cych pod wpływem stosunkowo wysokiego ci?nienia (w porównaniu np.: do ci?nień panuj?cych w układzie ss?cym) jest znacz?ca, o sprawno?ci układu wydechowego decyduj? zjawiska falowe.
W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na pocz?tku rury wydechowej tworzy się impuls nadci?nienia. Impuls ten przemieszcza się wzdłuż rury z prędko?ci? zbliżon? do prędko?ci dĽwięku aż do jej wylotu. Siła bezwładno?ci gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podci?nienia, który rur? wydechow? wraca z podobna prędko?ci? do cylindra. Jeżeli długo?ć rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podci?nienia zd?ży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podci?nienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadaj?cym większe współotwarcie zaworów dociera aż do przewodu ss?cego, zapocz?tkowuj?c intensywnie suw ssania. Zjawisko to występuje tylko dla pewnego zakresu prędko?ci obrotowej silnika i objawia się charakterystycznym, gło?niejszym dĽwiękiem pracy układu wydechowego.
Poprawia to napełnianie silnika (a więc jego moc), a ponadto korzystnie obniża temperaturę w cylindrze.

Konstrukcja układu wydechowego
Opisane powyżej zjawiska pozwalaj? wysnuć wniosek, że silnik pozbawiony zupełnie układu wydechowego (rury wydechowej i kolektora) będzie rozwijał mniejsz? moc i tak jest w istocie.
Jeżeli długo?ci przewodów wydechowych mierzone od grzybka zaworów nie będ? miały przynajmniej kilkudziesięciu centymetrów, moc silnika może być wyraĽnie mniejsza.
Z drugiej strony, gdy rura wydechowa będzie cienka i długa na kilka metrów, zjawiska falowe nie wystarcz? do pokonania oporów przepływu i w tym przypadku także będziemy mieli zjawisko obniżenia mocy silnika.
O sprawno?ci układu wydechowego decyduj? więc jego wymiary geometryczne; przede wszystkim długo?ć i ?rednica rury wydechowej (ł?cznie z kolektorem).
Optymalna długo?ć rur wydechowych powinna być wyliczana w zależno?ci od tego, przy jakich prędko?ciach obrotowych chcemy uzyskać doładowanie rezonansowe. W wysokoobrotowych silnikach samochodów wy?cigowych np.: Formuły 1 czy innych podobnych, które maj? silniki zabudowane z tyłu lub centralnie długo?ć całkowita rur wydechowych wynosi zwykle około 1000 do 1500 mm.
W większo?ci jednak samochodów osobowych, w których silnika umieszczony jest z przodu pojazdu, konieczno?ć odprowadzenia spalin do tyłu nadwozia wymusza stosowanie ponad 3 m rur wydechowych. Przy takiej długo?ci rura wydechowa stwarza duży opór wypływaj?cym gazom i dlatego jeżeli tylko regulamin zawodów to umożliwia, usuwa się z układu tłumiki i katalizator.
W niektórych zawodach można także skrócić rurę, wyprowadzaj?c j? z boku samochodu. Dla pojazdów wyczynowych najczę?ciej konstruuje się całkowicie nowy układ wydechowy.
Kolektory wydechowe
Należy pamiętać, że na moc silnika wpływa głównie pierwszy za cylindrem odcinek rury wydechowej. Tam zjawiska falowe występuj? najsilniej i st?d prace tuningowe układu wydechowego rozpoczyna się często od wykonania sportowego kolektora wydechowego.
Fabrycznie montowane kolektory wydechowe ze względów ekonomicznych wykonane s? najczę?ciej z żeliwa i posiadaj? stosunkowo krótkie przewody, które wcze?nie się ł?cz? w jedn? rurę. Ponadto wymagania ekologiczne sprawiaj?, że katalizator montuje się stosunkowo blisko głowicy, co zwiększa opory przepływu i zmniejsza możliwo?ć wykorzystania zjawisk falowych.
Oczywi?cie układy wylotowe samochodów seryjnych s? starannie obliczane i badane na hamowni, by wymagania ekologiczne powodowały możliwie najmniejszy ujemny wpływ na pracę silnika.

Następnie chętnie stosowanym elementem s? folie naklejane na szyby. Tu radziłbym oddać to zadanie profesjonalnej firmie ponieważ policja ?ciga wła?cicieli pojazdów z foli? niespełniaj?c? przepisów.

Duży wybór jest wsród dokładek do zderzaków, progów drzwiowych, lusterek. Chętnie tuningowane s? też wnętrza pojazdów. Stosowane s? białe zegary, aluminiowe dywaniki, sportowe kierownice(musz? spełniać przepisy), aluminiowe lewarki biegów, sportowe fotele i pasy.

Do większo?ci samochodów znajduj? się elementy tuningowe.
_________________
The Faster the Speed, the Bigger the Mess !
 
 
   
BaD_ToMi
[Usunięty]


  Wysłany: 9 Październik 2005, 21:35   male co nie co ode mnie:D

chcialbym sie tu grzecznie doczepic do punktu odnosnie przyciemniania szyb. chodzi mi o to iz jezeli ktos ma chociaz lekkie pojecie w sprawie przyciemniania szyb to moze to ze spokoje zrobic samemu ale niestety pomijajac przednie szybki na ktore trzeba miec atest, niestety w piotrkowie nie ma firmy wystawiajacej atescik ktory honoruje policja, wiem ze napewno taka firma znajduje sie w krakowie. Jezeli chodzi o szybki tylnie to bez zadnych wachan mozecie je sobie obkleic nawet papierem toaletowym i policja nie ma prawa nic wam zrobic ale w takim wypadku musicie miec widocznosc na 2 lustereczka no wiadomo chodzi o zewnetrzne 2 lusterka, jezeli kto z was mial sytuacje ze policja go zatrzymala i wlepila wam mandacik albo kazala zrywac folie to poprostu daliscie sie zrobic w h..., bo przepis w ktorym jest zawarta informacja na temat szyb mowi jasno i wyraznie iz kierowca musi miec widocznosc od miejsca zerowego (czyli siedzac na fotelu kierowcy) po 90 stopni w lewa jak i w prawa strone oraz widocznosc na 2 lusterka. wiec wszystko jest proste i jasne. powiem wam ze sam mialem sytuacje ze policja mnie zatrzymala i pytala sie co ta folia robi na szybach, no wiec grzecznym i spokojnym tonem powiedzialem im ta regulke i chlopaszki sie bardzo zdefili i po czasie chyba minuty milczenia przemowil ze po co ja to mu mowie jak on zna to bardzo dobrze, wiec powiedzialem do niego ze jak wie to po co sie pyta co ta folia robi na szybach i wtedy odwrocil sie i poszedl. :rotfl: mam nadzieje ze osoba ktore nie wiedzialy co w tej sytuacji zrobic i czy sie na to zdecydowac wyjasnilem problem i wiedza juz jaka podjac decyzje. dzieki pozdrowionka :hyhy: :cool:
 
   
Neo 



Wiek: 40
Dołączył: 14 Cze 2005
Posty: 2472
Skąd: Piotrków Tryb.
  Wysłany: 9 Październik 2005, 21:49   

Witam

A to ,że jest w Krakowie to sam Ci mówiłe hehe.Ale mniejsza o to, jest jeden problem,ze policja i tak czepia się tych osób, które maja przyciemnione szyby przednie i maj? nie jakoby ten atest. Według ich przepisów samochód może mieć tylko i wyłacznie przyciemnione szyby przednie tylko fabrycznie czyli jak kupujemy nowe autko. A to totalna bzdura.
bo jak wiadomo wielu z nas kupuje uzywane autka. to też jest to aykonalne aby miało ono przyciemnione szyby. :D
A kosz przyciemnienia wszytskich szyb w samochodzie np w oplu Omedze 2.0 Sedanie jest to koszt około 400 zł za komplet i jeżdz?c z szybkami przyciemnionymi w firmie która sie tym zajmuje moj\żemy spać spokojnie.
Adres firmy z Karakowa podam wam w krótce, ale słyszałe,że też co? jest w łodzi tzn wiem,że było ale czy jest do dzi? to niewiadomo.


Pozdrawiam
_________________
The Faster the Speed, the Bigger the Mess !
 
 
   
Nobody 




Wiek: 41
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 1019
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10 Luty 2006, 16:33   

Nie jestem znawca w tej dziedzinie ale moge powiedziec co? takiego. nie raz widzi sie samochody które maja założone tylne spoilery czy większe przednie zderzaki sięgaj?ce do samej zemi. Fakt wygl?da to całkiem niexle ale jest jeden minus np posiadania tego większego przedniego zderzaka nasze drogi zrobia z niego miazge. To nie to co na zachodzie,ze tam jest droga prosta bez kolein i innych tego typu rzeczy. np tylni spoiler przydaje sie jesli np chcemy sie scigać wtedy przy wiekszej predkosci dociska on samochód do ziemi. Jak równiez przy wyscigach zdaje egzamin ten duzy przedni zderzak gdyż samochód nam sie nie uniesie nie ma takiego duzego oporu powietrza. Ja to tak rozumiem. :)
_________________

>>> Gość <<<
Tu siedzimy i gadamy
Tu możesz być razem z nami
Tu możesz być happy
Jak czego? nie wiesz pomożemy Ci !!!
Piotrkowianie.com :P
 
 
   
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Copyright by piotrkowianie.com © 2005-2016
Za wszystkie zamieszczone treœci na forum redakcja piotrkowianie.com, nie ponosi odpowiedzialnoœci.