Budowę Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu rozpoczęto w lipcu 1945 roku. Nawi?zane zostały ponowne kontakty z przedwojennym partnerem - Fiatem. Doszło do podpisania umowy licencyjnej. Na Żeraniu miał być produkowany model Fiata 508 , a następnie 1100. Rozpoczęto prace budowlane. Niestety w 1949 roku , w zwi?zku z sytuacj? polityczna umowa z Fiatem została zerwana. Rz?d podj?ł jednak decyzje o ukończeniu rozpoczętej wdowy i zakupie licencji od Rosji. W styczniu 1950 roku podpisano polsko-rosyjsk? urnowe licencyjna na produkcje samochodu M-20 Pobieda, w ramach której strona rosyjska oferowała pomoc w projektowaniu , budowie , wyposażeniu oraz uruchomieniu seryjnej produkcji.
Licencje zakupiono w Zakładach samochodowych Gorki w Rosji. Pierwowzorem był Ford z 1927 roku. Pierwszy samochód, zmontowany z czę?ci sprowadzonych z Rosji zjechał z ta?my montażowej 6 listopada 1951r. O godzinie 14.00.
Warszawa M20
Warszawa M20 mr 57
Warszawa M20 pick-up
Warszawa Sanitarka
Warszawa 201/202
Warszawa 201 furgon
Warszawa 223/224
Warszawa 223/224 kombi
Warszawa 223/224 pick-up
Warszawa tuning
Narazie mam tylko dwie fotki i jak wam się podoba?
Poprostu klasyka, królowie szos swoich czasów. Podobaja mi ?ei i to nawet bardzo wersje unowocze?nione Warszaw ale jednak sentyment do orginału pozostaje.
Ta Warszawe widziałem w Piotrkowie na zlocie jak równiez w Warszawie na Bemowie, mam gdzie? jej zdjęcia to zeskanuje i wrzuce wam zobaczycie ja bardziej z bliska.
Pozdrawiam
_________________ The Faster the Speed, the Bigger the Mess !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach