Ciekawy artykuł pojawił się ostatnio w dzienniku internautów, pozwole sobie go zaprezentować.
Darmowy Windows z banerami?
W Microsofcie rozważa się rewolucyjn? zmianę modelu dystrybucji niektórych programów biurowych. Aplikacje takie jak Works lub Money, a może nawet system Windows mog? być w przyszło?ci darmowe, a w ich interfejsie znalazłyby się... banery reklamowe - donosi serwis CNET.
CNET powołuje się na wewnętrzny dokument Microsoftu, w którym znajduj? się zapisy mówi?ce o tym, że wraz ze wzrostem warto?ci rynku reklamowego przedsiębiorstwo powinno wzi?ć pod uwagę model dystrybucji oprogramowania oparty wył?cznie na zyskach z reklam.
Dokument został przygotowany na zimowe spotkanie spotkanie szefów Microsoftu i miał być pomoc? do dyskusji prowadzonej metod? burzy mózgów. Firma z Redmond potwierdziła autentyczno?ć tego dokumentu, jednak żadne o?wiadczenia w sprawie darmowego oprogramowania nie padły.
Wygl?da jednak na to, że nad takim ruchem szefowie Microsoftu zastanawiaj? się bardzo poważnie. Za pewien zwiastun ich zamiarów można uważać aplikację Office Live, która ma pozwalać na współpracę pracowników biurowych w sieci. Program ma powstać w dwóch wersjach - płatnej i bezpłatnej z reklamami.
W ostatnim czasie Microsoft wykazywał również zwiększone zainteresowanie rynkiem reklamowym. Już we wrze?niu gigant zapowiadał nowy model ofert dla reklamodawców w serwisie MSN. Wtedy też padły zapowiedzi pojawienia się darmowych programów z reklamami i sprzedaży powierzchni reklamowej w grach na Xbox.
Nazwy potencjalnie bezpłatnych aplikacji padaj? też we wcze?niejszych dokumentach Microsoftu. Mowa o Works, Money i OneNote. Ewentualna zmiana modelu dystrybucji zależy od tego jakie zyski wygeneruje rynek reklamowy, jak ocenione zostanie zapotrzebowanie na te programy i czy pojawi się dla tych programów konkurencja (tzn. podobne programy bezpłatne).
W dokumencie wspomniano też o systemie Windows. Darmowy system byłby wyposażony w inne darmowe aplikacje giganta i najprawdopodobniej byłaby to starsza wersja systemu.
Nawet je?li Microsoft zdecyduje się na taki przełom w sprzedaży swoich produktów, wydaje się, że nie nast?pi to szybko. Potrzeba jeszcze wielu badań rynku i opracowania odpowiednio przystosowanego do reklam interfejsu.
_________________ The Faster the Speed, the Bigger the Mess !
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach